第一次聽到這首歌,是在某一部的電影裡。

後來,好像有其他電影也出現過。

第一次聽到 Louis Armstrong ,是驚為天人的,他的聲音跟我以為的天籟完全不一樣,但這就是天籟。

一個不用修飾的老男人,在訴說著這美好的世界。

Jazz 就是這樣進來我的世界。


What a Wonderful World - Louis Armstrong

I see trees of green、red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself what a wonderful world.

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day、the dark sacred night
And I think to myself what a wonderful world.

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do

They're really saying I love you.
I hear babies crying、I watch them grow
They'll learn much more than I'll never know
And I think to myself what a wonderful world

Yes I think to myself what a wonderful world


我看見樹的翠綠和玫瑰的紅艷
她們為你我而綻放
我心中想著  多麼美好的世界啊

我看到了藍天與白雲  明亮、幸福的一天
夜晚向人們道晚安
我心中想著  多麼美好的世界啊

彩虹的顏色  在天空中多麼美麗
那些過往的行人臉上也是
我看到朋友互相握手  說著"最近好嗎?"
他們是真心的愛著彼此

我聽著嬰兒哭泣,看著他們長大
他們學習著許多  我從不知道的事物
我心中想著  多麼美好的世界啊

我心中想著  多麼美好的世界啊




arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 sage62 的頭像
    sage62

    想做個音樂盒

    sage62 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()